Wróć do listy wpisów
Sklepy internetowe

Co powinien mieć dobry sklep internetowy

Data dodania
Marzec 08.2017 08:03
Sklepy internetowe Sklepy internetowe
Marzec 08.2017 08:03
W dzisiejszych czasach prowadzenie profesjonalnego sklepu internetowego, wcale nie jest zadaniem takim prostym, jakby to mogło wydawać się na pierwszy rzut oka.

Co prawda dzięki nowoczesnej technologii, możemy dosłownie w kilka minut uruchomić swój własny sklep online, ale aby prześcignąć konkurentów i utrzymać się tym samym na rynku, należy poświęcić nieco swojego cennego czasu, aby dopracować swój sklep do perfekcji. W niniejszym artykule znajdą Państwo kilka cennych wskazówek i podpowiedzi, dzięki którym dowiecie się co powinien posiadać dobry sklep internetowy, aby wzbudzał olbrzymie zainteresowanie.

 

Nietuzinkowa szata graficzna

Pierwszą rzeczą na którą użytkownicy zwracają uwagę jest oczywiście wygląd, dlatego też warto zadbać o to, aby nasz sklep internetowy był nie tylko nowoczesny i funkcjonalny, ale również bardzo atrakcyjny pod kątem wizualnym. Aby zatrzymać potencjalnych klientów, mamy tylko kilka sekund, dlatego też jeżeli nasz sklep nie zaciekawi użytkowników na pierwszy rzut oka, to bardzo trudno będzie nam odnieść sukces.

W dzisiejszych czasach jeżeli chodzi o sam wygląd, to najlepsze wrażenie robi minimalistyczny design z wyraźnymi grafikami. Unikać należy również dużych bloków teksu, a najlepiej sprawdzą się chwytliwe slogany i nagłówki. W ostatnim czasie bardzo dużą popularnością cieszy się rozwijane menu - mega-menu, które pojawia się praktycznie na całym ekranie i zawiera nie tylko odnośniki do poszczególnych podstron, ale również obrazy, opisy i produkty z naszego sklepu.


Profesjonalne wsparcie online

W dzisiejszych czasach coraz więcej profesjonalnych sklepów internetowych oferuje swoim klientom, kompleksowe wsparcie online. Użytkownicy podczas robienia zakupów, mogą skorzystać z fachowego doradztwa, zawsze gdy tego potrzebują. Pomoc ta najczęściej realizowana jest za pośrednictwem popularnych live czatów, które można podłączyć praktycznie pod wszystkie najpopularniejsze platformy sklepów internetowych. Niestety czat dostępny 24 godziny na dobę 365 dni w roku, pociąga za sobą bardzo duże nakłady finansowe, dlatego też w dzisiejszych czasach z rozwiązania tego, korzystają wyłącznie największe sklepy internetowe.


Opinie poszczególnych produktów

Każdy szanujący się sklep internetowy, powinien umożliwiać użytkownikom dodawanie swoich opinii oraz recenzji poszczególnych produktów. Opinie są bardzo istotnym elementem, przede wszystkim z punku widzenia użytkownika, który dzięki pozytywnym oceną zdecydowanie bardziej jest chętny do dokonania zakupu. Dzięki modułowi opinii, możemy bardzo szybko odfiltrować z naszego sklepu internetowego mało popularne produkty, które nie cieszą się dobrą renomą. Jak pokazują najnowsze badania, opinie i oceny poszczególnych produktów, są bardzo pozytywnie odbierane przez użytkowników, dlatego też warto zadbać o to, aby nasz sklep umożliwiał ocenę zakupionego towaru.


Pozycjonowanie (SEO)

W dzisiejszych czasach nawet najlepszy sklep internetowy nie odniesie sukcesu, jeżeli nie zostanie odpowiednio rozreklamowany. Jeżeli chodzi o sprzedaż online, to obecnie najpopularniejszą i zarazem najskuteczniejszą formą promocji jest pozycjonowanie, dlatego też warto zadbać o to, aby nasz sklep internetowy posiadał najnowsze wtyczki SEO i był zoptymalizowany zgodnie z najnowszymi wskazówkami Google. Dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarce Google, błyskawicznie zdobędziemy masę potencjalnych klientów i zwiększymy sprzedaż oferowanych towarów. Bardzo ważne jest również to, aby nasze sklep internetowy posiadał oryginalny content, który jest przydatny użytkownikom. Bardzo wiele sklepów internetowych zawiera dodatkowo blogi tematyczne, dzięki którym można poprawić linkowanie wewnętrzne i wzbogacić cały sklep internetowy.


Mobilność sklepu

Z miesiąca na miesiąc, coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów za pośrednictwem różnorodnych urządzeń mobilnych, dlatego też warto zadbać o to, aby nasz sklep internetowy był w pełni responsywny. Jeżeli nasz sklep będzie w 100% mobilny, to bez żadnego większego problemu będziemy mogli dotrzeć z naszą ofertą do zdecydowanie szerszego grona potencjalnych klientów. Jeżeli nasz sklep online, nie będzie wyświetlał się prawidłowo na tabletach, lub telefonach komórkowych, to możemy niepotrzebnie stracić ruch na stronie i tym samym stracić wielu klientów. Responsywność w dzisiejszych czasach to standard, dlatego też warto o nim pamiętać.


Formy płatności i kompleksowa realizacja zamówienia

Aby nasz sklep internetowy odniósł sukces, musimy zadbać również o to, aby oferował on wygodne i co najważniejsze bardzo bezpieczne formy płatności oraz, aby realizacja zamówienia przebiegała bardzo sprawnie, bez żadnych zakłóceń. Klienci sklepów internetowych korzystają z wielu różnych form płatności, dlatego też warto zadbać o to, aby nasz sklep online obsługiwał jak największą ich ilość. Warto w sklepie internetowym umieścić logotypy dostępnych systemów płatności takich jak np. PayU, MasterCard czy Visy. Dzięki tym logotypom nie tylko zwiększymy zaufanie naszych klientów, ale również damy im wyraźny sygnał, że zakupy w naszym sklepie są wygodne i bezpieczne.

Klienci powinni mieć nie tylko wybór dogodnych form płatności, ale również szeroki wybór form dostawy. Warto zadbać o to, aby to właśnie kupujący decydowali z jakiej formy dostawy zamówionego towaru chcą skorzystać. Klienci powinni znać nie tylko całkowity koszt dostawy, ale również dokładny czas realizacji zamówienia.