Wróć do listy wpisów
Responsywne strony internetowe

Platformy do wysyłki newsletterów - co wybrać?

Data dodania
Marzec 08.2017 09:03
Responsywne strony internetowe Responsywne strony internetowe
Marzec 08.2017 09:03
Platformy do wysyłki newsletterów są przede wszystkim niezbędne osobom posiadającym strony internetowe i planującym zwiększenie sprzedaży.

Email- marketing jest jedną z możliwości, jakie daje nam marketing internetowy. Możliwości, którą na pewno warto wziąć pod uwagę. Tę formę reklamy skutecznie wykorzystuje wiele właścicieli stron internetowych oraz sklepów, niezależnie od ich wielkości czy też profilu ich działalności. Regularne wysyłanie maili z newsletterami do osób zapisanych w bazie mailingowej może być skuteczną formą reklamy i pomaga utrzymać stały kontakt z klientami. To droga dotarcia do nich z konkretną propozycją, możliwość regularnego informowania ich o tym, co dzieje się w naszej firmie czy w naszym sklepie i zachęcania ich do tego, aby często nas odwiedzali. Od czego jednak zacząć? Z pewnością kluczową kwestią będzie odpowiedź na pytanie o to, czy faktycznie w przypadku naszego biznesu będzie to dobra strategia marketingowa, a jak już się na nią zdecydujemy, szalenie ważne będzie wybranie odpowiedniej platformy, która nam taki mailing umożliwi. Ostatecznie trzeba będzie też przyjąć jakiś sposób pisania newsletterów tak, aby były ciekawe i wartościowe dla odbiorców. W sieci na pewno znajdziemy też strony internetowe z przydatnymi wskazówkami w jaki sposób podejść do tego tematu.
 

Czy będziesz potrzebować specjalnej platformy, kiedy już zdecydujesz się na email- marketing?

Bardzo wiele zależy od Twoich potrzeb oraz od skali Twoich działań. Wysyłanie maila do niewielkiej ilości użytkowników może nie być skomplikowane ani czasochłonne. Inaczej jest w sytuacji, kiedy liczba odbiorców rośnie, co jak najbardziej jest pożądanym zjawiskiem. Przede wszystkim olbrzymią zaletą takich właśnie platform jest automatyzacja. Dzięki niej mailing może być łatwy i przyjemny, co ma olbrzymie znaczenie w momencie, kiedy Twoja baza mailingowa posiada coraz więcej kontaktów. Dzięki wysyłce maili za pomocą platformy możesz zautomatyzować cały proces i ograniczyć go do jednego kliknięcia, bardzo przydatną możliwością jest także zaplanowanie wysyłki w danym terminie o wskazanej godzinie. Dlatego też powinieneś zwróć uwagę na poniższe sytuacje, w których korzystanie z takiej platformy na pewno usprawni Twoją pracę:

- Duża baza mailingowa lub kilka różnych baz, gdzie chcesz wysyłać różne newslettery do użytkowników z różnych baz.

- Na tyle inwestujesz w email- marketing, że chcesz mieć możliwość zmierzenia efektywności prowadzonej przez Ciebie kampanii. Za pośrednictwem platformy masz dostęp do szczegółowych statystyk związanych z reakcją użytkowników na maile, czyli na przykład informacja o tym, ile osób otworzyło wiadomość mailową lub ile osób za pośrednictwem newslettera przeszło na stronę sklepu. Przy dużych kampaniach mailingowych mierzenie skuteczności działań jest ważne, a nawet kluczowe.

- Planujesz kampanie z wyprzedzeniem i prowadzisz specjalne kampanie sezonowe. Platforma daje Ci możliwość ustawienia wysyłki maili w konkretnym terminie więc możesz planować działania długofalowo.

Obsługa tego rodzaju platform zazwyczaj nie jest specjalnie skomplikowana. Zanim jednak zaczniesz działać na jednej, wybranej platformie, musisz upewnić się, czy wszystkie Twoje posunięcia są zgodne z wymogami GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych). Jeśli na początku nie wiesz jeszcze jaką platformę wybrać- możesz wypróbować tak naprawdę każdą, gdyż wszystkie umożliwiają założenie w pełni darmowego konta do testów. Bardzo często już darmowe konto daje Ci spore możliwości i być może nie będziesz nawet potrzebował płatnej wersji. Dzięki temu w praktyce sprawdzisz, co Ci odpowiada, jaki panel administracyjny jest dla Ciebie najbardziej intuicyjny i jakie dodatkowe funkcje najbardziej do Ciebie przemawiają.

FreshMail- jedna z najpopularniejszych platform w Polsce

Pierwszą taką platformą, na którą z pewnością warto zwrócić uwagę jest FreshMail. Ta platforma jest na tyle rozbudowana, że z pewnością spełni oczekiwania tych spośród nas, którzy chcą wysyłać maile na większą skalę. Wersja darmowa pozwala na wysyłkę maili do 500 użytkowników, natomiast opłaty zaczynają się i rosną wraz ze wzrostem ilości użytkowników. Darmowa wersja nie pozwala na wiele, gdyż liczba 500 użytkowników nie jest duża, jednak poprzez takie konto testowe można zapoznać się z funkcjonowaniem systemu i ocenić, czy nam on odpowiada.

Do najważniejszych zalet FreshMaila należy przede wszystkim fakt, że jest to platforma z dużą skutecznością wysyłek. Jeśli chodzi o ten aspekt to zdecydowanie FreshMail wyprzedza swoich konkurentów, także jeśli chodzi o problematyczne wysyłanie maili użytkownikom Gmaila. Ogromną zaletę stanowi także fakt, że do dyspozycji użytkowników jest wiele różnych szablonów maili do wysyłek. Zaletą są także rozbudowane opcje automatyzacji wysyłek, a także możliwość integracji narzędzia z Google Analytics, dzięki czemu możliwa jest także wysyłka automatycznych wiadomości na podstawie zdefiniowanych celów.

Jeśli natomiast mielibyśmy wskazać wady, na pewno warto zaznaczyć, że FreshMail jest jedną z najdroższych dostępnych platform. Wysoka cena jest za pewne spowodowana faktem, że platforma jest bardzo rozbudowana i pozwala na wiele, co może zwyczajnie nie być potrzebne tym osobom, które nie planują aż tak szeroko zakrojonej kampanii mailingowej.

MailChimp- platforma z anglojęzycznym interfejsem

MailChimp stanowi sensowną alternatywę dla FreshMaila, pod warunkiem, że nie przeszkadza nam fakt, że platforma jest anglojęzyczna. Niestety, jest to także dość droga platforma, często więc osoby, które mają dużą bazę po okresie korzystania z konta darmowego nie decydują się na konto płatne, a raczej przenoszą swoje działania na inną platformę. Trzeba się jednak liczyć z tym, że wersja darmowa nie pozwala na automatyzację wysyłki newsletterów.

Do największych zalet tej platformy należy jej prostota, intuicyjność oraz niemalże całkowity brak błędów w oprogramowaniu. Dodatkowo, platforma cały czas jest rozwijana i istnieje do niej mnóstwo poradników i tutoriali związanych z tym, w jaki sposób wykonać daną rzecz. W porównaniu do FreshMaila, bezpłatne konto dostępne jest aż do momentu, kiedy baza użytkowników nie przekracza 2 000 lub 12 000 wysyłanych maili dziennie.

MailerLite- prostota prowadzenia kampanii mailingowych

MailerLite posiada polskojęzyczny interfejs, chociaż jest to litewska platforma. Do jej największych zalet należy jej prostota- jeśli więc nie zależy Ci na bardzo rozbudowanym narzędziu- to doskonały wybór, tym bardziej, że MailerLite wypada najkorzystniej cenowo. Do 1000 użytkowników korzystanie z platformy jest darmowe. W bezpłatnej wersji możemy także liczyć na podstawowe funkcje autorespondera.

Nie jest to jednak platforma pozbawiona wad. Platforma nie jest zaawansowanym narzędziem pracy i może nie sprawdzić się przy naprawdę dużych projektach. Niejasne są także kwestie umowy w sprawie GIODO. Platforma nie jest pozbawiona wad, ale ciągle się rozwija i być może w przyszłości jej popularność wzrośnie.

Wybrałeś już platformę, ale jak pisać maile?

Nawet najlepsza platforma mailingowa nie pomoże Ci, jeśli zamieszczane przez Ciebie treści nie będą ciekawe i intrygujące, tym bardziej, że coraz częściej mówi się o tym, że użytkownicy ‘skanują maile’, a nie je czytają. To, o co na pewno powinieneś zadbać to intrygujący tytuł, bo na niego czytelnik w pierwszej kolejności zwraca uwagę. Często to właśnie tytuł decyduje o tym, czy użytkownik będzie chciał zapoznać się z dalszą częścią wiadomości. Każdy mail powinien posiadać grafikę- sam tekst może wydać się nudny i nieciekawy. Ilustracje zawsze wzbogacają tekst i sprawiają, że jest znacznie atrakcyjniejszy.

Wiadomość powinna zostać podzielona na odpowiednie sekcje, warto także zadbać o formatowanie akapitów, różnicować tekst wypunktowaniami i wyróżnieniami. Warto znać także pojęcie linii zanurzenia strony- to nic innego jak granica obszaru, który widzi czytelnik po wejściu na stronę. W tej części wiadomości powinny znajdować się najważniejsze elementy, które mają czytelnika zaintrygować i zmotywować do działania- przeczytania całej wiadomości, kliknięcia w link. Najczęściej obszar ten składa się z tytułu, leadu oraz dwóch pierwszych akapitów.