Wróć do listy wpisów
Sklepy internetowe

W jaki sposób rozkręcić swój pierwszy sklep internetowy?

Data dodania
Marzec 10.2017 07:03
Sklepy internetowe Sklepy internetowe
Marzec 10.2017 07:03
Otwarcie własnego sklepu internetowego nie wydaje się być niczym skomplikowanym. Nie mając jednak odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia łatwo jest stworzyć sklep, który nie będzie cieszył ....

Otwarcie własnego sklepu internetowego nie wydaje się być niczym skomplikowanym. Nie mając jednak odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia łatwo jest stworzyć sklep, który nie będzie cieszył się zbyt dużą popularnością wśród użytkowników. Wobec tego, w jaki sposób zaplanować działania, aby osiągnąć sukces? Przede wszystkim warto opracować strategię działania i koniecznie od razu zabrać się do pracy.

Zakładanie sklepu zacznij od samego sklepu

Prostota tworzenia sklepu sprawia, że wielu osobom wydaje się, że wystarczy wykupić domenę, hosting i wybrać darmowy silnik razem z tanim szablonem i wypuścić sklep do sieci. Nic bardziej mylnego, a nawet taka strategia skutecznie może pogrzebać nasze marzenia o sukcesie w biznesie. Takich sklepów jest w sieci bardzo wiele, ale wyglądają raczej jak cmentarzyska, a nie jak dobrze prosperujące biznesy. To od czego powinniśmy zacząć to stworzenie sklepu z unikalną grafiką, intuicyjnym interfejsem oraz funkcjonalnym sposobem prowadzenia ścieżki zakupowej klienta. Masz wątpliwości, czy dany projekt graficzny spodoba się klientom? Zanim się na niego zdecydujesz pokaż go kilku osobom i poproś o ich szczere opinie.
Nie bez znaczenia jest także zawartość sklepu, czyli dobrej jakości zdjęcia produktów oraz w miarę unikalne i przejrzyste opisy produktów w sklepie. Styl sklepu powinien być dopasowany do grupy docelowej, do której kierujemy naszą ofertę.

Czy takie produkty są w ogóle potrzebne?

Nie ma też sensu zakładać sklepu, który jest kopią tysięcy innych, już istniejących sklepów. Podstawą jest wnikliwa analiza konkurencji i takie opracowanie oferty produktowej, aby w jakiś sposób móc wyróżnić się na tle konkurencji.  Oferta powinna być ściśle związana z grupą docelową, do której chcemy dotrzeć, a więc oczywista kwestią jest to, że już na starcie powinniśmy ją określić.
Jeśli już mówimy o samej ofercie- zawsze możesz skusić użytkowników różnego rodzaju kuponami rabatowymi i promocjami. Rabaty czy też promocje cenowe mogą być także przyznawane za lojalność, czyli któreś z rzędu zakupy w sklepie. Otrzymany kupon rabatowy na kolejne zakupy sprawia, że klient będzie miał powód, aby do nas wracać.
Równie istotna jest analityka internetowa, analiza ruchu na stronie oraz sposobu, w jaki użytkownicy korzystają ze sklepu. To dzięki analityce będziemy mogli sprawdzić, czy prowadzone przez nas kampanie reklamowe są w ogóle efektywne.

Sam sklep to dopiero początek

Po co tworzyć sklep internetowy, którego nikt nie będzie odwiedzał? Kluczem do sukcesu jest reklama, na którą koniecznie powinniśmy postawić. Warto zainteresować się możliwością reklamowania sklepu poprzez:

- pozycjonowanie strony- tutaj najskuteczniejszą strategią może okazać się pozycjonowanie na długi ogon, czyli promowanie konkretnych kategorii sklepu internetowego lub podstron z konkretnymi produktami.

- kampanie Google AdWords, czyli płatne wyniki wyszukiwania. W obrębie kampanii Linków Sponsorowanych sprawdzi się także remarketing dynamiczny, który jest dość skomplikowany do wykonania, ale daje bardzo dobre rezultaty. Dzięki niemu będziesz mieć możliwość wyświetlania danemu użytkownikowi reklam z tym konkretnym produktem z Twojego sklepu, który już oglądał, ale nie zdecydował się na jego zakup.

- reklama w mediach społecznościowych- to może być prowadzenie fanpaga firmowego, ale i promowanie postów poprzez Facebook Ads.

- marketing szeptany na forach internetowych- nie od dzisiaj wiadomo, że chętniej kupujemy to, co polecił nam ktoś, kogo lubimy i do kogo mamy zaufanie. Bardzo wiele użytkowników zanim dokona zakupu danego produktu, szuka na jego temat informacji w sieci. Dobrze wykonany marketing szeptany, który nie jest SPAMEM może przyciągnąć do nas całkiem nowych użytkowników.

- email marketing czyli wysyłanie newsletterów do użytkowników z bazy. W ten sposób możesz poinformować użytkowników o nowych promocjach, ale i nowych produktach, które pojawiają się w sklepie. To dodatkowa możliwość wysyłania komunikator do osób, które dobrowolnie zapisały się do newslettera na stronie internetowej Twojego sklepu.

- artykuły sponsorowane i reklama wśród bloggerów- taka strategia jak najbardziej sprawdza się w tematyce modowej czy też lifestylowej, gdzie blogerzy mają sporą moc oddziaływania na swoich czytelników. Koszt takiego artykułu nie musi być wysoki, a może przynieść Ci naprawdę spore korzyści. Zadbaj także o to, aby w artykule pojawił się aktywny odnośnik bezpośrednio do strony internetowej Twojego sklepu.